Monceaux Le Comte 7 September
7 september 2025 - Monceaux-le-Comte, Frankrijk
Vanmorgen om 7.15 uur uit bed, Huberdina kan trots op me zijn want ze vond dat ik eens moest uitslapen🤣
Ik ben er altijd vroeg uit, vind ik fijn, de natuur is dan op z’n mooist.
We zijn rond 10.15 uur richting Chas te Llux sur cure waar rommelmarkt was, erg warm, Alpha had een slechte ochtend.
Daarna gingen naar Avallon waar een super goede pizzeria is. Heerlijke pizza’s en ikzelf een Cesar salade genomen. En twee pizza’s mee genomen voor in de avond want we wilde een rustige avond om de rode te gaan bekijken.
Daarna nog even een paar uur naar de watermolen, daar beneden in de vallei zijn veel bomen en langs het stromende riviertje hebben we lekker gezeten met een kopje thee en water.
Honorine heeft in de wei naast de molen nog weidechampignons geplukt.
Tegen vijven weer op huis aan, Derk-Jan had z’n fiets nog bij de molen staan dus hij ging op de fiets terug.
Onderweg zag Honorine aan de kant van de weg een reuzenbovist, deze kon zij niet weerstaan, dus morgen eten we (vegetarische) kip kerrie🤣
Tegen zevenen hebben we nog een meegebrachte pizza genuttigd in de boomgaard wachtende op de bloedmaan die rond 8.12 uur zou moeten verschijnen.
Maar dat was teleurstellend want er was bewolking.
Foto’s
2 Reacties
-
Marijke J:7 september 2025Goh uitgeslapen ook wel eens lekker en weer een mooie relaxte dag gehad. En heerlijk gegeten. Geniet van het Franse leven au revoir
-
Gerda hunsel:8 september 2025Wat een heerlijke dag weer en wat een leuke en mooie foto,s .

