Twee dagen Dwingeloo

5 september 2024 - Dwingeloo, Nederland

Vanmorgen op pad na de nodige proviand (ik blijf toch een Nederlander🤣) aan boord te hebben gebracht. 

Van buurvrouw Johanna kreeg ik op de valreep nog enkele kaasjes mee. 

Alpha vond het allemaal toch wel erg spannend en wilde niet in de bench maar hij vond het prettiger bij m’n voeten te gaan liggen wat het remmen en gas geven wat ongemakkelijk maakte. 

Natuurlijk gaf de navigatie niet de juiste plek aan en kwam ik via een toeristische route uiteindelijk aan op de Stee in Lhee in Dwingeloo. 

Bij aankomst kwam een ontzettend aardige beheerder melden dat er geen stroom was en dat het een uurtje zou duren.

Ik mocht in ieder geval wel zelf alvast een plek uitkiezen en de camper plaatsen.

Nadat ik de camper had geïnstalleerd, iets wat toch allemaal nieuw is en zowaar lukte, liep de temperatuur op naar zo’n 28 graden maar er stond een lekker windje dat maakt het toch aangenamer.

Alpha had veel meer last van de warmte, maar ik denk dat het deels kwam door de nieuwe omgeving waar hij niet aan gewend was. 

Daarna een pannetje water op het gas gezet om thee te zetten. 
De kaasjes van Johanna kwamen daarbij goed van pas op een toastje smaakte dat prima. 

Toen de omgeving verkend en Alpha even laten rennen op het speelveld dat op de camperplaats aanwezig is.

Later bleek dat het uurtje zonder stroom toch drie uurtjes werden, maar dat was voor ons geen probleem want de koelkast slaat automatisch over op gas als de elektriciteit uitvalt.
De camping beheerder kwam zelf melden dat er weer stroom was, maar dat bleek bij mij niet het geval, dat zou kunnen kloppen want ik had me namelijk nog niet aangemeld op de digitale zuil bij de ingang van de camperplaats want ook deze werkte niet omdat er geen stroom was. 
 

Toen een wandeling gemaakt buiten de camperplaats, waar ik een hotel restaurant zag, ik dacht we gaan niet moeilijk doen vanavond met koken, dus daar een tafel buiten op het terras gereserveerd want de hond mag niet mee naar binnen. 

Rond een uur of half zeven daar gegeten, ribeye met weinig variatie in mijn ogen, geen culinair hoogstandje, maar goed zelf niet koken is ook wel weer eens fijn en helemaal tijdens vakantie tijd.

Dus toch maar een toetje genomen 🤣Dame blanche, lekker met die warmte. 

Daarna lekker buiten voor de camper nagenoten. 
 

Op naar de volgende dag. 

Foto’s

4 Reacties

  1. Johanna:
    5 september 2024
    Veel plezier
  2. Susan:
    6 september 2024
    Nou wat een commotie 🤣 veel plezier Fred
  3. Ceciel:
    17 september 2024
    Leuke blog, Fred! Fijne reis liefs Ceciel
  4. Freddy Boot:
    17 september 2024
    Dank je wel